StarMart Express

• Laluan Popular
  • Ulasan

Tentang StarMart Express

Bas merupakan pengangkutan yang paling berpatutan dengan bilangan terminal yang banyak di seluruh negara dan jadual waktu yang bersesuaian untuk membantu anda merancang perjalanan anda. Bas ialah pilihan yang mudah untuk mereka yang mahu melakukan perjalanan dengan bajet yang sedikit dan mereka yang tidak mahu berkompromi dengan keselesaan. StarMart Express menawarkan perkhidmatan bas dengan khidmat tempahan dalam talian. Sebelum menempah tiket anda, baca dahulu ulasan pengembara lain untuk membuat pilihan yang terbaik.

Apakah Stesen Utama StarMart Express?

StarMart Express mengendalikan bas ke dan dari stesen berikut:

Apakah Kelas Bas & Harga StarMart Express?

Harga perjalanan bas anda akan bergantung pada destinasi dan kelas tiket anda. Ambil perhatian bahawa tidak semua kelas tiket tersedia di laluan tertentu, namun untuk perjalanan yang lebih jauh, biasanya terdapat pilihan yang bagus. Pilih bas dengan kerusi tidur untuk perjalanan semalaman yang paling selesa. Bas dengan kerusi tidur biasanya dilengkapi dengan tempat tidur atau tempat duduk berbaring yang lembut, mempunyai tandas di atas bas dan tiket anda juga mungkin termasuk faedah lain seperti makanan ringan atau makan tengah hari. Menaiki bas malam juga merupakan idea yang bagus jika anda ingin menjimatkan kos bilik hotel anda. Pada siang hari, perkhidmatan ekspres selalunya memberikan nilai yang terbaik untuk wang anda kerana ia membuat perhentian yang lebih kurang daripada bas kelas biasa atau bas standard, dan perjalanannya juga lebih pantas. Di sesetengah laluan, mungkin penting untuk memilih kelas yang betul kerana bas biasa atau bas kelas kedua mungkin memerlukan kira-kira 6 jam untuk menempuh jarak perjalanan manakala bas kelas pertama atau bas ekspres hanya mengambil masa dua jam sahaja!

Kebaikan & Keburukan Perjalanan Bas

Kebaikan Perjalanan Bas

• Bas biasanya merangkumi rangkaian destinasi yang meluas. Ia menuju ke destinasi yang tidak boleh anda capai dengan kapal terbang atau kereta api.
  • Perjalanan dengan bas adalah mudah – anda tidak perlu sampai ke terminal bas lebih awa dan daftar masuk biasanya merupakan formaliti yang sangat pantas berbanding dengan perjalanan udara
  • Tiket bas sangat berpatutan. Ya, terdapat pilihan kelas pertama atau VIP yang mahal tetapi jika anda mempunyai bajet, bas ialah pengangkutan pertama yang perlu anda pertimbangkan
  • Pada masa yang sama, terdapat kelas perkhidmatan yang berbeza untuk memenuhi pelbagai jenis bajet. Jika anda inginkan tahap keselesaan yang lebih tinggi, bas juga dapat menyediakannya kepada anda.

Keburukan Perjalanan Bas

• Terminal bas antara bandar boleh terletak di luar pusat bandar atau di pinggir bandar. Ini bermakna anda perlu mengira kos masa dan wang tambahan untuk sampai ke sana. Di destinasi tertentu, bergerak dari terminal bas boleh menelan kos yang lebih tinggi daripada yang anda jangkakan kerana hanya sebilangan kecil sahaja syarikat pengangkutan yang dibenarkan untuk menyediakan laluan tersebut – dan harganya mungkin dinaikkan.
  • Semasa hujung minggu yang sibuk atau musim cuti, tiket bas untuk ke beberapa destinasi pelancongan mungkin akan habis dengan cepat dan memerlukan tempahan awal.
  • Walaupun bas tidak bergantung kepada cuaca seperti feri, perjalanan bas juga boleh ditangguhkan atau dibatalkan kerana cuaca buruk atau keadaan jalan raya – pertimbangkan perkara ini jika anda akan melakukan perjalanan pada musim tertentu atau ke destinasi tertentu.
Baca lebih lanjut

StarMart Express Laluan Popular

NaN Penumpang

Ulasan Syarikat StarMart Express

O H
Penyaman udara dihidupkan untuk keselesaan pemandu semua berasa sejuk beku dan tiada selimut disediakan.
Bas VIP 24, StarMart Express, 20 Mac 2020
L J
Perjalanan yang selesa dan pemandu yang baik. Tiba/berlepas KLIA lewat ½ jam. Tiada papan tanda untuk menunjukkan platform menunggu di mana (tidak seperti di Melaka Sentral). Mengiklankan dirinya sebagai bas Urut, tetapi tidak berfungsi.
Bas VIP 24, StarMart Express, 4 Mac 2020
Z F
Tempat duduk yang sangat selesa dan banyak ruang kaki. Perjalanan yang menyenangkan. Senang sekali lagi, tetapi hanya dengan bas yang sama;)
Bas VIP 24, StarMart Express, 29 Feb 2020
Y R
Tidak banyak masa diberikan untuk rehat tandas. Diminta tukar bas di imigresen malaysia jika turun di boon lay. Tempat duduk tidak selesa.
Bas VIP 24, StarMart Express, 14 Feb 2020
L H
Selepas memandu selama 40 minit, terdapat rehat pertama untuk pergi ke bilik mandi, tetapi tidak ada notis berapa lama waktu rehat, dan tiada pengumuman bahawa ia adalah rehat, dan hanya tempat letak kereta, yang sangat huru-hara. Selepas itu, tiada masa tandas sehingga lintasan sempadan. Tetapi kemudahan dan ruang kereta mencukupi.
Bas VIP 24, StarMart Express, 1 Feb 2020
P A
Kekurangan maklumat daripada kakitangan apabila dihubungi semula terutamanya semasa tiba di Singapura
Bas VIP 24, StarMart Express, 31 Jan 2020
A C
Saya terlepas perjalanan saya, boleh tolong bayarkan saya untuk tiket ini
Bas VIP 24, StarMart Express, 22 Jan 2020
J A
Tiada sebarang halangan, kecuali sedikit kelewatan semasa ketibaan.
Bas VIP 24, StarMart Express, 22 Jan 2020
G W
Bas itu selesa dengan penghawa dingin. Bagaimanapun, pemandu bas itu mengambil masa yang lama untuk kembali ke bas semasa rehat tandas. Alangkah baiknya jika pemandu itu memberitahu penumpang bahawa dia akan berehat lebih lama supaya penumpang tidak tertanya-tanya apa yang berlaku dan terpaksa duduk lama di dalam bas menunggu pemandu pulang. .
Bas VIP 24, StarMart Express, 20 Jan 2020
E C
Pemandu itu tidak menunggu beberapa penumpang yang ditinggalkan di Imigresen Singapura.
Bas VIP 24, StarMart Express, 18 Jan 2020
Y L
Pemandu yang selesa dan pantas, mesra kelajuan
Bas VIP 24, StarMart Express, 17 Jan 2020
M G
Mereka memanggil sebelum pergi yang sangat bagus. Mereka adalah pemandu yang bertanggungjawab.
Bas VIP 24, StarMart Express, 2 Jan 2020
B C
Saya mengambil perjalanan dari Berjaya Times Square ke Golden Mile Tower bersama keluarga semasa cuti. Pengalaman saya sedikit berbeza kerana mereka tidak meninggalkan sesiapa pun di imigresen (walaupun tiket bas mengatakan bahawa jika anda ketinggalan, naik bas Starmart Express yang lain). Terdapat kakitangan di setiap sempadan imigresen dengan senarai semak penumpang bas dan yang menunggu semasa anda keluar dari imigresen. Kakitangan di setiap pihak sangat membantu. Kami pun menyangka bas kami sudah bertolak tetapi seorang lagi pemandu Starmart Express menunjukkan kami ke arah yang betul. Kami sampai ke imigresen Singapura pada jam 2:00 petang selepas bertolak sekitar jam 8:45 pagi. Kami menghabiskan 2-3 jam di imigresen dan tiba di Golden Mile sekitar jam 5 petang. Secara keseluruhannya, syarikat bas bukanlah kisah seram seperti beberapa ulasan di sini (yang saya telah bersedia dan mengambil risiko) tetapi saya fikir mereka boleh menambah baik dalam menukar slot masa untuk mengurus jangkaan dengan lebih baik dan memberikan arahan yang lebih jelas tentang prosedur. di imigresen dll sebelum perjalanan bas supaya orang tahu apa yang diharapkan.
Bas VIP 24, StarMart Express, 28 Dis 2019
A A
Perkhidmatan yang sangat baik, bas telah ditangguhkan kira-kira 20 minit, tetapi ruang menunggu selesa dan dilengkapi dengan baik. Ia adalah perjalanan lebih kurang 2 jam dan tempat duduknya luas.
Bas VIP 24, StarMart Express, 13 Dis 2019
L K
Saya akan beri 5 jika pemandu membantu penumpang untuk mengambil bagasi. Dia tidak pun membuka pintu simpanan untuk kita.
Bas VIP 24, StarMart Express, 1 Dis 2019
T T
Dapat tahu saya membayar 5 MYR lebih daripada harga tiket, tetapi saya mendapat tempat duduk hadapan, tidak begitu teruk
Bas VIP 24, StarMart Express, 25 Nov 2019
Y S
Bas itu lewat selama 5 minit. Semua yang lain baik. Cepat, selesa, penyaman udara berfungsi dengan sederhana. Pemandu yang berpengalaman dan tenang.
Bas VIP 24, StarMart Express, 22 Nov 2019
K F
Semuanya baik-baik saja kecuali bas tiba lewat kira-kira 30 minit. Nampaknya ada bas dengan penghawa dingin yang berfungsi terlalu banyak, tetapi suhunya tepat.
Bas VIP 24, StarMart Express, 19 Nov 2019
H N
Apabila daftar masuk Singapura memandu berkata huury lain bijaknya saya tinggalkan awak dan dia memandu bas tanpa saya Draiver tidak menjemput saya drain very bad
Bas VIP 24, StarMart Express, 5 Nov 2019
J B
Perjalanan luar sangat hebat. Tempat duduk yang selesa dan pemanduan yang baik. Mengambil kira-kira sejam lebih lama tetapi talian imigresen sangat panjang walaupun pukul 4 pagi. Perjalanan pulang tidak seindah, perjalanan bergelombang sangat pantas dalam keadaan cuaca buruk. Dicampak keluar tempat duduk saya beberapa kali dan kerana tali pinggang keledar telah dipotong sepenuhnya, ini tidak membuatkan saya berasa selamat.
Bas VIP 24, StarMart Express, 21 Okt 2019
A B
hopefully next time ada sambungan wifi kat bas
Bas VIP 24, StarMart Express, 16 Okt 2019
I J
Alangkah baiknya dengan arahan yang lebih jelas daripada pemandu, setelah mengatakan bahawa dia membawa kami dari A ke B dengan sedikit kebimbangan
Bas VIP 24, StarMart Express, 8 Okt 2019
U R
Semuanya hebat. Kecuali, ia tidak mengambil masa 5 jam tetapi mengambil masa 7 jam.
Bas VIP 24, StarMart Express, 12 Sep 2019
C S
Kami hanya boleh turun dan pergi ke tandas di pas sempadan. Walaupun pada hakikatnya pemandu itu berhenti dua kali, satu untuk petrol dan satu lagi untuk perniagaannya sendiri. Dan juga kami tiba di Singapur dua jam kemudian.
Bas VIP 24, StarMart Express, 8 Sep 2019
J R
Walaupun bas agak lewat, pemeriksa memastikan kami berada di tempat duduk yang betul. Selepas persinggahan pertama, kami diminta untuk berpindah ke bas lain, yang menyusahkan saya kerana saya membawa 2 bagasi dan beg galas bersama saya. Selepas melintasi setiap sempadan, saya perlu menyemak di mana bas itu diletakkan dan terus menunjukkan tiket saya kepada beberapa pekerja untuk membantu saya mencari bas. Apa yang saya tidak suka ialah kami konsisten menukar bas dan menunggu lama untuk bertolak, mungkin menunggu bas penuh. Perjalanan itu baik-baik saja tetapi saya harap ia boleh menjadi pengalaman yang lebih baik untuk saya kerana ini adalah kali pertama saya menggunakan perkhidmatan ini.
Bas VIP 24, StarMart Express, 16 Jul 2019
J H
Kami tidak menjangkakan bahawa masa perjalanan akan mengambil masa sehingga 9 jam atau lebih dengan banyak laluan berbeza dan kami perlu menukar bas.
Bas VIP 24, StarMart Express, 27 Jun 2019
A P
Bas itu lambat dan pemandu bas itu memandu seperti orang bodoh. Kami tiba dengan selamat, tetapi perjalanan tidak santai.
Bas VIP 24, StarMart Express, 27 Mei 2019
S W
Bas mula lewat di Melaka tetapi tiba di JB tepat pada masanya. Fungsi urut rosak, tetapi tempat duduk xxl bagus. Tempahan dalam talian adalah lebih luas daripada membeli tiket di terminal dan anda perlu membayar sedikit bayaran (kurang 1RM).
Bas VIP 24, StarMart Express, 14 Apr 2019
T R
Semuanya dengan cepat dan cekap. Tempahan 2 jam. sebelum berlepas dan tiket sedang menunggu kami di titik mesyuarat
Bas VIP 24, StarMart Express, 14 Feb 2019
L P
Basnya bagus, kerusi santai & perjalanan selamat. Saya akan mengesyorkan ini kepada keluarga & rakan-rakan saya.
Bas VIP 24, StarMart Express, 14 Jan 2019
Bas VIP 24, StarMart Express, 5 Jan 2019
M H
Tempat duduk tidak berfungsi dengan baik terutamanya urutan...
Bas VIP 24, StarMart Express, 4 Jan 2019
D N
Ia adalah perjalanan yang selesa!!! Saya akan mengesyorkan perkhidmatan ini! Saya pasti akan mempertimbangkan untuk membawa anak-anak saya ke atas kapal
Bas VIP 24, StarMart Express, 10 Sep 2018
N S
Bas itu bersih dan tempat duduknya sangat selesa. Bagaimanapun kami mengalami kelewatan yang besar. Kami sepatutnya tiba pada pukul 3 petang dan sebenarnya tiba pada pukul 6 petang (mula-mula mereka memberi amaran bahawa bas tidak akan menunggu lebih daripada 30 minit di sempadan dan akhirnya kami menunggu selama hampir dua jam). Organisasi yang buruk.
Bas VIP 24, StarMart Express, 29 Apr 2018
J M
Bas sangat selesa. Kemungkinan untuk mengambilnya berhampiran Bukit Bintang juga sangat baik.
Bas VIP 24, StarMart Express, 18 Mac 2018
R L
Maklumat mengenai tempahan tidak sesuai dengan realiti. Jika anda tiba selepas jam 10 malam daftar masuk adalah hampir, Tetapi jangan risau kerana akan ada seseorang di platform dengan dokumen untuk diperiksa dan dia Akan menerima PDF anda dengan tempahan. Satu-satunya perkara yang anda perlu lakukan ialah menemui platform, kami adalah 18. Basnya bagus Tetapi AC diatur seperti anda berada di dasar himalain :)
Bas VIP 24, StarMart Express, 15 Mac 2018
M I
Pengalaman lancar dari mendapatkan tiket, menaiki bas hingga tiba di destinasi.
Bas VIP 24, StarMart Express, 14 Mac 2018
F J
Perjalanan dan tempat duduk agak selesa tetapi tertangguh untuk pergi.
Bas VIP 24, StarMart Express, 2 Jan 2018
G V
Bas selesa tetapi bukannya tiba 21:30, kami tiba 00:30, kedua-duanya kerana pemandu tidak betul-betul memandu laju tetapi juga kerana ada penahanan di kastam. Saya tahu syarikat bas tidak boleh bertanggungjawab ke atas penahanan kastam tetapi ini kerana sama ada orang tidak mempunyai kertas kerja mereka atau mereka membawa barangan yang dilarang. Saya percaya dalam kes ini bas hanya perlu meneruskan dan menawarkan bas seterusnya kepada penumpang ini ATAU denda mereka supaya penumpang lain boleh dibayar balik (sebahagiannya)
Bas VIP 24, StarMart Express, 2 Dis 2017
C L
Bus smelled cigarette. Driver lighted up cigarette in the last few km to Melaka Sentral. Although he exhaled out through the window. It didn’t help. It also seemed like he took a few puffs off e-cigarette.
Bas VIP 24, StarMart Express, 27 Mac 2020
A G
Я забыла в порту сумочку - косметичку, надеюсь увидеть ее на обратном пути 22 марта
Bas VIP 24, StarMart Express, 15 Mac 2020
M I
I did not expecting the bus was stopped by Bus center, and it took more than 3-1/2 hours to reach KLIA2....
Bas VIP 24, StarMart Express, 9 Mac 2020
J R
The driver and bus were excellent! I really enjoy the ride.
S O
There were cockroaches in the bus walking up the walls to the seats.
Bas VIP 24, StarMart Express, 1 Mac 2020
L P
Comfy masssge seats. Plenty of room and good air con.
Bas VIP 24, StarMart Express, 28 Feb 2020
C R
First bus didn’t have air conditioning for two and a half hours, thankfully we switched to another bus. The ticket also said it was a 5 hour ride, it was over 7 hours.
Bas VIP 24, StarMart Express, 22 Feb 2020
J A
Great bus - excellent driver - good price
Bas VIP 24, StarMart Express, 19 Feb 2020
R S
Double deck bus but I perfect have a seat below rather on TOP as TOP too squeezes below is comfortable seat. Gd bus driver reach earlier then thought but the problem can't charge the phone and no wifi. Nowadays ppls goes for that hope starmart will get much more better in service in success in bussiness
Bas VIP 24, StarMart Express, 18 Feb 2020
J P
Great
F S
The driver was very nice and helpful. Bus was comfortable and clean. Seats were large and comfortable.
Bas VIP 24, StarMart Express, 17 Feb 2020
4.0
618 ulasan pelanggan
89.6% 618 pengembara dianggap gembira dengan StarMart Express kerana mereka memberikan ulasan yang baik atau tidak memberikan ulasan